Loading

Frequently Asked Questions

Bij Garage van Alphen willen we onze diensten zo vlot en snel mogelijk laten verlopen. Hieronder kan u een aantal vaakgestelde vragen terugvinden. Indien uw vraag hieronder niet terug te vinden is, kan u steeds contact opnemen met onze klantendienst op +3211 54 11 85.

Ik heb een nieuwe wagen; moet ik met mijn wagen naar de officiële handelaar voor onderhoud om garantie te blijven behouden?

Nee! Garage van Alphen maakt gebruik van onderdelen die worden aangeraden door de merken en volgt strikt de aanwijzingen voor het onderhoud van alle merken. Op deze manier blijft de garantie van een nieuwe wagen steeds behouden bij het onderhoud van uw wagen.

Wat moet ik doen om de garantie van mijn wagen te blijven garanderen?

Om er zeker van te zijn dat uw wagen zijn garantie blijft behouden moet u er voor zorgen dat uw wagen op specifieke momenten een onderhoudsbeurt krijgt. Deze momenten zijn terug te vinden in de handleiding van uw wagen. Belangrijk is om steeds te registreren wanneer uw wagen een onderhoudsbeurt onderging, met welke onderdelen en de kilometerstand op het moment van onderhoud. Verder raden we aan uw facturen steeds te bewaren bij de handleiding of garantieboekje.

Welke onderdelen moeten vervangen worden en op welke tijdstippen moet dit gebeuren?

Dit kan u terug vinden in de handleiding van uw wagen. De handleiding voorziet u steeds van de nodige informatie omtrent de onderdelen en onderhoudsmomenten. Om de garantie te blijven behouden moet u deze aanwijzingen steeds opvolgen.

Wat als mijn auto bijkomende reparaties of onderhoudsbeurten nodig heeft dan deze voorgeschreven in de handleiding? Moet ik hiervoor terug naar de autohandelaar waar de wagen is aangekocht? Wat als de als de reparaties vallen onder mijn garantie?

De keuze waar uw wagen onderhouden wordt is volledig aan u. Toch zal u waarschijnlijk terug naar de handelaar moeten voor reparaties die vallen onder de garantie. Kijk goed na welke reparaties onder fabrieksgarantie vallen.

Op welke manier kunnen vervangonderdelen vergeleken worden met originele onderdelen van het merk?

Sommige onderdelen zijn gemaakt door dezelfde leverancier en hebben soms zelfs een langere garantietermijn dan originele onderdelen.

Wat is een distributieriem en hoe weet ik wanneer deze vervangen moet worden?

De distributieriem is een onderdeel van de verbrandingsmotor en regelt de timing van de motorkleppen. Het moment waarop een distributieriem vervangen moet worden is zeer afhankelijk van het merk en het model van uw wagen. Om er zeker van te zijn dat u uw distributieriem tijdig laat vervangen, raadpleegt u best de handleiding van de wagen.

Is het verplicht om remolie te vervangen?

De gemiddelde bestuurder gebruikt de remmen van de wagen ongeveer 75.000 keer per jaar en gaat er vanuit dat deze keer op keer werken. Hedendaagse remmen zijn hydraulisch en maken gebruik van remolie. Deze remolie is hydrofiel, wat betekent dat deze vocht uit de lucht kan absorberen waardoor het kookpunt van de remolie verlaagt. Van zodra er vocht in het hydraulisch systeem terecht komt, kunnen onderdelen roesten en kunnen bepaalde delen falen. Om roest onder controle te kunnen houden is het aangeraden met regelmaat de remolie te vervangen.

Hoe vaak moet mijn antivries vervangen worden?

Omwille van oxidatie en verlies van belangrijke additieven, is het aangeraden om uw antivries om de twee jaar tijd te laten vervangen. Deze additieven zorgen ervoor dat de waterpomp gesmeerd wordt en beschermt metalen onderdelen van roest en oxidatie. Verder helpen deze additieven om de koelslangen zacht en flexibel te houden.